طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر
سرخط خبرها

ماجرای توهین رائفی پور به اهل بیت (ع) چیست؟ + فیلم و جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۷۷۷۲
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
  • ۱۳
ماجرای توهین رائفی پور به اهل بیت (ع) چیست؟ + فیلم و جزئیات
در حالی اخیرا ویدئویی از سخنان علی‌اکبر رائفی‌پور منتشر شده که وی ادعایی درباره شوخی‌های اهل‌بیت (ع) مطرح می‌کند که این اظهارات انتقادات بی سابقه ای را به دنبال داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رائفی‌پوردر این ویدئو می گوید کتاب شوخی‌های اهل بیت منتشر شده است و او نمی‌تواند برخی از شوخی های اهل بیت را بیان کند.

رائفی‌پور می گوید: «اگر حتی خانم‌ها هم در این جلسه نمی‌بودند و همه حضار پیرمردهای نود ساله بودند باز هم نمی توانستم برخی شوخی‌های اهل بیت را بیان کنم.»

ابتدا انتقادات فراوانی مبنی بر توهین او به مقدسات مطرح شد و سپس ویدیویی از جانب رسانه های منتسب به او با این ادعا منتشر شد که ویدیوی منتشر شده تقطیع شده است؛ تلاشی که با تیزبینی رسانه ها، جعلی از آب درآمد.

اظهارات رائفی پور درباره شوخ بودن اهل بیت ابتدا با واکنش حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر تبریزی مواجه شد و پس از آن حجت الاسلام علوی تهرانی در سخنرانی خود انتقادات صریحی نسبت به علی اکبر رائفی پور مطرح کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره سخنانی از رائفی پور که اخیرا درباره ادعای شوخی های منتسب به اهل بیت(ع) گفته، شدیدا گلایه کرد و گفت: «هیچ کس زورش به این آدم نمی رسه؟ چون با یک لشکر سایبری به همه فحاشی می کند و همه کوتاه می آیند. راه بستن انتقاد به این فرد این است که می گویند تقطیع شده و لشگر مجازی اش به طرف مقابل حمله می کند.»

رضا غلامی، مدرس و پژوهشگر فلسفه سیاسی و مطالعات فرهنگی نیز در توییتر خود نوشت: از ابتدا هم روشن بود که آقای رائفی پور نه تنها کارشناس دینی نیست بلکه در سایر امور نیز نمی توان به سخنان او اعتماد کرد. حال کار به جایی رسیده که جسورانه سخنانی را مطرح می کند که نام آن چیزی جز توهین به اهل بیت (ع) نیست. پاسخ ایشان هم وقتی فیلم توهین او وجود دارد مقبول نیست.

محسن برهانی، حقوقدان نیز این طور توییت کرد: ‏اگر استوری فرهاد ظریف، توهین به مقدسات موضوع ماده ۵۱۳محسوب شود، سخنرانی رائفی پور هم توهین به مقدسات است یا هر کدام یا هیچ .سیاست قضایی دوگانه زیبنده نیست.

تقطیع شده یا بازسازی؟

پس از این انتقادها، رسانه های منتسب به او کلیپ هایی با عنوان «روشنگری» منتشر کرده و از منتقدان می خواهند تا «فیلم کامل سخنان استاد» را ببینند و بعد قضاوت کنند.

آنها به منتقدان می گویند «لات کوچه خالی نباشیم!» و خطاب به «صاحبان تریبونی که در چند روز گذشته» و از نظر آنها «در اوج بی انصافی و بر اساس یک کلیپ تقطیع شده، اتهام های ناروا به رائفی پور وارد کرده اند» می خواهد تا منصف باشند.

از مقایسه کلیپ جدید _که ادعا شده اصل سخنرانی است_ با فیلم و صوت کامل اولیه سخنرانی رائفی پور که از سوی رسانه های نزدیک به خودش منتشر شده و هنوز هم در دسترس است، می توان متوجه شد که کلیپ دوم به نوعی جعلی است و گویا بعدها در همان مکان با دیزاینی مشابه جلسه سخنرانی _که البته خالی از جمعیت است_ دوباره ضبط شده تا منتقدان ساکت شوند.

کلیپ دوم با ترکیبی از سخنرانی اولیه و سخنرانی بعد از انتقادها با زیرکی قصد دارد اشتباهات مطرح شده را لاپوشانی کند؛ فقط نکته اینجاست که تدوین کاران یادشان رفته فایل های اولیه را از فضای مجازی حذف کنند.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
5
2
بابا انقد فیلم در نیارین.
سخنرانی شون هر هفته تو همون مکان و صبح های جمعه داره برگزار میشه. توی کانال شون هم تو همون تاریخ موجوده. تا الان 25 تا سخنرانی 60 تا 90 دقیقه ای اونجا داشتن.
هر کسی بره خودش دانلود کنه گوش کنه ببینه چی گفته. من ک همون زمان گوش میدادم بهیچ وجه صحبت زننده ای نبود و کاملاً طنز ملیحی بود ک هیچ کسی هم ذهنش ب اون سمت نرفت چون انقدر بحث شون جذاب بود ک کسی ذهنش از بحث خارج نشد.
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
3
.
حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی گفت: آقای رائفی‌پور هرچه به دهانتان می‌آید می‌گویید در هر زمینه‌ای اظهار نظر می‌کنید از اندیشه‌ی اسلامی تا علوم نظامی و سینما و مهدویت و یهودیت و جامعه شناسی و غیره و ذالک.

آقای علوی،
عیب دوستمان علی‌اکبر این نیست که در هر زمینه‌ای نظر می‌دهد زیرا اظهار نظر در هر زمینه حق همه‌ی انسانهاست بلکه اشکال در طرز بیان موهن ایشان می‌باشد که جرم است مجازات دارد.
یاد باد آن عهد کم بندی به پای اندر نبود، جز می اندر دست و غیر از عشقم اندر سر نبود.
دشمنی‌ها این‌چنین پر حدت و وحشت نبود، دوستی‌ها نیز اینسان ناقص و ابتر نبود.
تهمت و توهین و هوکردن نبود اینقدر باب، ور کسی می‌‎گفت زشتی خلق را باور نبود.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اظهار نظر در هر زمینه ای حق همه ی انسان هاست اما خود را صاحب نظر دانستن و تریبون رسمی داشتن با یک اظهار نظر ساده فرق داره. آیا همه ی مردم تریبون دارن تا در هر زمینه ای (مذهبی, سیاسی, نظامی, تاریخی, نقد فیلم و سریال, علوم تجربی و....) اظهار نظر کنن؟ اون هم تریبون یک طرفه.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
1
0
عجب حرف احمقانه ای می زنید. چرا اولی رو پاک کنن؟ این تقطیع شده همونه دیگه.من با کل حرفش مخالفم ولی نمی فهمم چرا می گید فیلم دوم جعلیه؟ همون فیلمه کاملترشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
1
1
آخی چه تلاشه سخیفی برای کوبیدن کسی که حرف حق میزنه.کجاتون سوخته؟اونو بگین
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
دل مان سوخته. وقتی یک روز رزمندگان و شهدا را هیجان زده می خونه و یک روز حرف های وهن آمیز در باره مولا علی می زنه... فهم شما از "حرف حق" چیه؟
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اقای علی که دلت سوخته تمام افتراهایی که این مدت به رایفی پور نسبت دادید حاصل تعصب بدون تعقل هست. شما تعصب به امیر مومنان دارید. خیلی هم عالی. ولی تعقل ندارید که اولا هرچیزی رو برید اصلشو گوش کنید. دوما یه لحظه فکر کنید چرا دقیقا توی برهه های حساس این بحثا مطرح میشه؟ یه ادم بی دین بهایی که میدونه شماها نقطه ضعفتون اینه دقیقا موقع انتخابات میاد شماهارو بازی میده. چقدر شبیه علی اللهی ها شدید. اونا هم تعصبشون به علی زیاد و تعقلشون صفر بود. اقای علوی چه کاری برای حفظ دین یه جوون انجام داده؟ کمتر جوونی دیگه پای صحبتهای این مدل ادما میشینه مگر یه تیپ خاص. اقای تهرانی کی از گرانی کمر شکن انتقاد کرده؟ کی برای ازدواج جوونا راهکاری داده؟ یه مشت حرفایی که 1400 ساله داره تکرار میشه. جوون هم میگه منی که چهل سالمه ازدواج نکردم و دارم هر روز گنه میکنم این حرفای پوچ به چه دردم میخوره؟اقای تهرانی نداری کشیدی؟ شده بخاطر دیر شدن ازدواجت گناه کنی؟ نه نشده پس خواهشا اگر کاری بلد نیستی برای ما انجام بدی حداقل ادمای مفید رو نکوب. از همون امیرالمومنین خجالت بکش و حیا کن.
جابر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
1
1
آخوندهایی مثل علوی تهرانی برای دین چه کردند ؟(کاری به این ندارم که میخاد معروف بشه واالسلاما سر میده) کار را به جایی رسوندن که مردم به این نتیجه رسیدند که عمامه پرونی تنها راهه!
نتونستن چهار تا جوون را جذب دین کنند اما کسایی مثل استاد رائفی پور هزاران جوون را جذب کردند و خود شخص بنده را مسیر زندگیم را از دنیا گرایی به مسیر سبک زندگی اسلامی تغییر داد
تا ابد مدیون چنین شخصی هستیم
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
منم همینطور دوست عزیز. بخاطر عالمان بی عملی مثل تهرانی از دین گریزان بودم و بخاطر رایفی پور از گناه و بی دینی برگشتم. خدایا الان میفهمم اخرالزمان مثل نگه داشتن ذغال سرخ توی دسته. خیلی سخته با وجود افراذدی که نه گرونی میفهمن نه یه راهکار برای ازدواج جوونا دارن دینمون حفظ بشه.
محمد امینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
1
اگرم توهین بوده بعد منکر میشه دیگه ادامه ندین نباید با حیثت انقلاب بازی کرد امام زمان دلش خونه اگر شراب مومنی خورد بگو انشالله ابه نه اینکه کشش داد اخوند بیسواد نادون
صیاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
0
0
با عرض سلام
ایام انتخابات نزدیکه و استاد رایفی پور قصد حمایت از انتخابات و کاندیداهای درست و حسابی داره و بعضی ها دارن میزننش
اقا اصلا حرف شما قبول ولی مگه کسی ادعا کرده که معصومه
رایفی پور معصوم که نیست
پس ول کنید این چرت و پرتا رو
درد اصلیتونو بگید یعنی تاراج ایران زمین
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
0
0
اقای علوی تهرانی شما که سنی ازت گذشته و مثلا در کسوت راهنمایی جوانان هستی وقتی با یه کلیپ تقطیعی به هیجان میای و با همون حالت میری پشت منبر ایا این عملکرد سنخیتی با ولایت علی داره؟ کروبی دقیقا همین حالت رو داشت طوری که یه بچه 13 ساله میتونست عصبیش کنه. اونم با یه دروغ. توهین به امامان وقتی میشه که ما باید بیایم شمارو نصیحت کنیم. تمام دروغایی که این چند وقت بهش بستید میدونم. یک لحظه فکر نکردید یه وهابی بی دین داره شماهارو به جون هم میندازه؟ این با زیرکی و سیاس بودن امیرالمومنین سنخیت داره؟ چرا دقیقا تو برهه های حساس به جون مذهبی ها میفتید؟ یه لحظه فکر کنید کسی داره شمارو بازی میده...
شادالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
0
0
رائفی پور مرد خداست اگر ما نداشتیمش دق می کردیم چرا شما نادانها می خواهین بکوبینس آدم شکل آدم نیست این ایرانی یاسر عرفات عرب چه ربطی به هم دارن ایرانیها به غرت مشهودن من پدر رائفی پور می شناسم کرمانشاهی هستم تو منطقه با هم بودیم به خاطر امنیت جانش نشانش ننیدهند چرا تهمت میزند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->